Kanapé dupla árelőnnyel

Az outlet áruházak árelőnyéről

Vegyük példának – immár nem először – az ABútor Outlet Bútor Áruházat.
Azt már első pillantásra megállapíthatjuk, hogy az itt látható termékárak, mondjuk egy bőr kanapé ára, akár több százezer forinttal is alacsonyabb lehet, mint ugyanaz az áru, ugyanabban a kitűnő minőségben, egy nem outlet üzletben. Ahhoz, hogy ezt a marketing jelenséget megfejtsük, nézzünk rá egy ábrára, amely egy bármilyen termék életciklusát mutatja meg:

Egy termék életciklusának ábrázolt képe
Egy termék életciklusa általában ilyen

Életciklus és az ár

Az életciklus végén, amikor egy normál üzletben az akció sem segít, mert az akció meghirdetése már többe kerülne, mint a befolyó bevétel, a gyártó, a forgalmazó nagyker igyekszik megszabadulni a készlettől. Ekkor kerül a hibátlan maradvány az outlet üzletekbe. Itt aztán jó boltot csinálhatunk, mert a hibátlan, igényes, ámde kifutó terméket olykor szemtelenül olcsón vásárolhatjuk meg.
A kifutó – például idény végén az idény jellegű áru – eladása olykor “készletkisöprés” néven fut, ami badarság, mert ez raktárosi szemlélet és nem a vásárló fejével gondolkozó marketinges szemléletét tükrözi!
Ugyanis a marketinges az árelőnyre fog hivatkozni, nem a szemét jellegre, amit éppen kisöpörnénk.
Közben vizsgáljuk meg, hogy az akciók mennyiben segíthetik az eladást. Íme, ennek az ábrája:

Akciós ár hatása az eladásokra
Akció lefutása

Az ábrából kitetszik, hogy az akciók egy gyors, ám korlátozott ideig tartó hatást érnek el. A folyamatos akció nem akció, mert ugyanolyan életciklust eredményez, mint a normális üzletmenet, csak alacsonyabb áron, minimalizált nyereséggel.
A vásárló szempontjából tehát a legjobb, mondhatni dupla haszon, amikor az outlet áruházban van akció!!!
Ezért aztán érdemes körbe néznünk az ABútor Outlet kanapé oldalán: > kanapé

Ma például a Zaffiro barna kanapé 289.000 Ft helyett 189.000 Ft.
Dupla kedvezmény kanapéra
És ez az ár már nyilván több, mint versenyképes. De most már tudjuk, hogyan lesz ennyiből kitűnő, hibátlan kanapénk 🙂

Az insight szerepe az akciózásban

Persze akciót hirdetni nem “csak úgy”, szíre-szóra kell, hanem rá kell érezni a potenciális fogyasztók igényeire. De ez a feladat már külön érzéket, figyelmet követel meg. Erről bővebben itt.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s